..My LiFe Is MINE..

~~~~~~~~~~~



Monday, May 21, 2012

Hormat-menghormati

Rentetan dari peristiwa yang amat menyakitkan hati dan menguji kesabaran,. Moga Allah beri petunjuk dan kesedaran,.

*copy n paste dr update terkini di FB sy*

-Awak,.. Lupa ye suruhan Allah? Kan Allah suruh kita berbuat baik sesama manusia,. Tapi awak tak buat pun macam tu,. Awak sakitkan hati orang yang da banyak membantu awak,. Awak, pindah lah tinggal dalam hutan ye,. Mungkin awak boleh dapat pahala dengan cara yang lain,. Berbuat baik kepada haiwan dan tumbuhan mungkin? Awak, jangan lupa suruhan Allah dalam kitab-Nya : Dan hendaklah kamu berkata kepada manusia itu dengan kata-kata yang baik (dengan kata-kata yang lembut dan tidak menyakitkan hati.',. Allah kurniakan kita akal fikiran, jom kita renungi sama2 ye awak.. Moga Allah bagi petunjuk :)



* Orang kata  Allah makbulkan doa-doa mereka yang teraniaya,. Tapi, alhamdulillah,. Allah masih kurniakan akal dan kesabaran agar tidak mendoakan yg buruk2 untuk si penganiaya,. Walaupun sakit hati diperlakukan sebegitu, tapi, sy yakin dengan janji Allah, yang Dia akan tetap berada bersama mereka yang bersabar,. :)


* ingat la ye,. kita duduk di dunia ini bukan seorang diri,. Ramai lagi manusia lain di sekeliling kita,. Ada yang tua, muda, kaya, miskin, pegawai atasan, pekerja bawahan, pelajar, ramai lagi la,. So, belajarlah menghormati manusia lain,.  Setinggi mana pun pangkat kita, sebanyak mana pun harta kekayaan kita, kita tetap sama pada pandangan Allah,. Apa yang membezakan kita adalah tahap ketakwaannya,.

* Cemburu pula bila tengok ahli keluarga yg lain da lena dibuai mimpi,. Rasanya da tak larat da nk menaip lagi,. Pesanan ikhlas dari penulis blog : 'Awak nak orang hormat awak? Sila lah ye hormat orang lain dulu,. Till then, TQ :):)




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by YummyLolly.com