..My LiFe Is MINE..

~~~~~~~~~~~



Thursday, September 20, 2012

Saya Bukan Budak Tadika :)


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Ketika yang lain bergelak ketawa, mereka lupa ada yang sedang berduka,. Ketika yang lain bergurau senda, mereka lupa ada yang membawa hati yang lara,. Dan ketika yang lain riang gembira, mereka lupa ada yang sedang gundah gulana,. Berperang dengan perasaan sendiri bukanlah mudah seperti yang dijangkakan,. Ia memerlukan seribu kekuatan yang ada dalam diri,.

Ketika ini, aku lah insan yang sedang berduka dikala yang lain bergelak ketawa,. Ketika ini, aku lah insan yang membawa hati yang lara sedangkan yang lain asyik bergurau senda,. Ketika ini, aku lah yang sedang gundah gulana melawan dengan perasaan sendiri, sedangkan teman yang lain riang gembira.. Aku tak kuat untuk menanggungnya sendiri,. Seorang senior menjadi saksi betapa sakitnya aku menghadapi situasi yang sukar ini,. Seorang teman menjadi peminjam telinga yang setia mendengar setiap esak tangisku,. Seorang teman masih lagi sudi menjadi tempat bergantung ketika yang lain sudah tidak peduli,. Allah, kadang-kadang tak terdaya rasanya untuk ku tanggung semua ini,.

Namun, dalam kegelisahan yang melanda, aku lupa satu perkara,. Dalam kegusaran ini, aku juga lupa yang aku masih lagi ada-Nya,. Dalam derita yang aku rasa, aku lupa untuk mensyukuri nikmat-nikmat yang lain,. Allah masih sayangkan aku,. Sebelum aku terus hanyut dalam kegelisahan yang ada, Dia hantarkan 'idea' kepada insan lain, seterusnya sampai kepadaku,. credit to nukilan cik sepupu,. Pembukaan entrinya cukup membuatkan ku tersentak,.

"Rasa down?

Rasa sedih?


Rasa tiada siapa menemani?

Think again!


Lupakah pada yang mendengar setiap masa.

Lupakah pada yang memandang dengan penuh kasih sayang.


Lupakah pada yang dekat di sisi kita.

Allahu rabbi.


Ampunilah hambamu."

 Aku terlupa, aku rasa keseorangan, padahal Dia sentiasa bersamaku,. Tika aku berduka, aku lupa Dia masih kurniakan nikmat yang lain,. Allah, berdosanya aku,.

Aku patut sedar yang Dia tidak akan biarkan aku keseorangan selagi mana aku bersama Dia,. Aku patut tahu aku masih punya Dia, sedang yang lain semakin jauh,. Aku patut bersyukur atas nikmat2 yang Dia kurniakan ke atas diriku,. Astaghfirullah :(

Terkadang aku menyanyi kecil di dalam bilik,. Lagu yang sering meniti di bibirku - AdaMu (Najwa Latif),.

Kau berikan ku kekuatan
Untuk berpegang pada jalan
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan
Kerna Kau yang satu
Yang setia bersamaku
Di kala ku jatuh ku bangkit kerna Mu
Ku tahu ku adaMu di sisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu


Ya Allah, kuatkan lah hatiku, cekalkan lah aku untuk dugaan yang ku tak tahu apa maksudnya ini,. Ya, saya harus kuat, sebab kak dayah kata saya bukan budak tadika lagi, so, tak boleh banyak menangis :)


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by YummyLolly.com